کلاس آموزش بچه داری

کارگاه آموزش مهارتهای مراقبت از نوزاد : امروزه کلاسهای متعددی برای خانمهای باردار تشکیل و برگزار میشود که بسیار مفرح است و همچنانکه در بخش مدیریت استرس گفتم حضور در آنها را توصیه میکنم . بنظر من بهتر است در کلاسهایی شرکت کنید که بیش از حد شلوغ نباشد و شما را با انواع مطالب پیچیده درباره بارداری بمباران نکنند . در این کلاسها بیشتر به بخش تفریحی و ورزشی توجه داشته باشید بویژه شرکت در کلاسهای یوگای حاملگی را توصیه میکنم .

کلاس بچه داری در کلینیک مادروکودک تا حدی با سایر کلاسها متفاوت است چرا که از دید یک متخصص کودکان به مسایل نگاه میشود و مراقبتها به روش صحیح و علمی آموزش داده میشود و نه تجربی یا عامیانه . علت برگزاری این کلاس این بوده که بسیاری از مادرانی که پس از زایمان برای ویزیت اولیه نوزاد به مطب مراجعه میکنند اظهار نگرانی میکنند که مطمئن نیستند که آیا بدرستی بلدند مثلا اگر نوزاد گریه کرد چه باید بکنند یا اگر سینه را نگرفت چه کنند یا چطور او را حمام کنند و بسیاری از این قبیل مسایل . در این کلاس که درواقع یک جلسه هم بیشتر نیست من فقط آنچه را که – بنا به تجربه ای که از برخورد با مادران تازه بچه دار شده دارم – میدانم دانستنش برایتان مهمتر خواهد بود آموزش میدهم و وقت را برای انبوه مطالبی که شاید چندان بدردتان نخورد تلف نمیکنم . شما میتوانید در کنار کلاسهای درازمدت دوران بارداری از این جلسه آموزشی نیز استفاده نمایید.

سرفصل مطالب : آموزش شیردهی ، نکات مربوط به خواب کودک ، آموزش علل بروز سندروم مرگ ناگهانی شیرخوار ، آموزش حمام پیش و پس از افتادن بند ناف ، آموزش علل گریه نوزاد و روش درمان شکم درد نوزاد ، آموزش بغل کردن صحیح نوزاد و انواع روشهای بغل کردن ، روش صحیح تعویض پوشک ، تشخیص و درمان زردی نوزادی ، نکات طبیعی در نوزاد . 

نوع کلاسها: عمومی : ۶ تا ۱۰ نفر (در صورت تمایل خصوصی حداکثر ۲ نفر: یک مادر بتنهایی ، دو مادر یا پدر و مادر)   زمان : ماهی یکبار ظهر یا عصر (زمان قطعی با توجه به نظر شرکت کنندگان تعیین میشود)    

هماهنگی : تماس تلفنی با ۲۲۰۰۸۰۳۸ یا دایرکت در اینستاگرام به آدرس kidsclinic.ir     مکان : مشاهده آدرس و سایر اطلاعات تماس در قسمت تماس با ما 

البته درمورد کلاس نگهداری از نوزاد ، من این نکات آموزشی را بطور خلاصه تر ، بعد از تولد کودک برای مادرانی که برای ویزیت اول نوزادشان به من مراجعه میکنند هم میگویم ولی قطعا اینکه شما از قبل این مهارتها را بدانید برای هر سه ما (شما ، من و نوزاد)  بهتر است .

مطلب بعد: تهیه لوازم مورد نیاز       

بازگشت به صفحه اصلی

اگر باردار هستید و در کلاس نگهداری از نوزاد شرکت کرده اید فیلمهایی حین آموزش مشاهده کرده اید ، از آنجا که ممکن است مطالب تا هنگام تولد کودک فراموشتان شود جزوه ای به شما داده شده است که در آن شماره عکسهایی ذکر شده که مربوط به فریمهایی از برخی از همان فیلمهای آموزشی است تا با خواندن مطالب و مشاهده عکسها مجددا مطالب برایتان تداعی و یاداوری گردد . در پایین این عکسها را مشاهده نمایید: 

 

فاکتورهای خواب